Pendidikan Dan Kerjaya

Ad Code

Puisi : Runtuhnya Sabar Seorang Aku

Runtuhnya Sabar Seorang Aku - Studentviki

Pernahkah terfikir pengakhiran sebuah janji?
Ia telah terkubur dan kabur
Dalam sebuah keegoan yang panjang
Engkau dan aku beralih arah
Utara dan selatan jalan dipilih
Meninggalkan segalanya tanpa hala
Begitulah janji didustai
Hati telah mati, keringnya lautan kasih
Terhenti nafas beradu selamanya

Sabar
Sabarlah..
Bersabar dalam runtuhan lelah
Rebah bersama harapan yang dipadu
Tewaslah seorang aku..
Dimamah kenangan lalu

Sambil berdoa
Ada lagi sisa harapan bersama sinar
Kelak menerangi kegelapan istana hati
Cahaya yang lama terpadam
Gemerlap kembali menyinari kelam mimpi

Begitulah...
Runtuhnya sabar seorang aku
Berkali-kali janji didustai
Harapan palsu mengaburi mata
Kasih diberi lakonan percuma
Sayang ditabur perhiasan palsu
Ucapan manis hanya dibibir 

Aynora Nur
14 Disember 2016

Post a Comment

0 Comments

close