Pendidikan Dan Kerjaya

Ad Code

Ketahui Rahsia Lulus Cemerlang MUET!


Nak Ambil Exam MUET? Ketahui Rahsia Lulus Cemerlang MUET! Anda dah ambil MUET? Bagaimana result anda? Kurang cemerlang ke? Kalau macam tu, apa kata anda ambil sekali lagi untuk result yang lebih bagus dengan baca buku rahsia lulus cemerlang MUET.

MUET adalah Malaysian University English Test yang mesti diambil oleh pelajar yang nak ambil program ijazah pertama di universiti di Malaysia. Mulai tahun 2012, MUET akan dijalankan sebanyak tiga kali setahun, iaitu pada bulan Mac, Julai, dan November.

Ketahui Rahsia Lulus Cemerlang MUET!

Nak Ambil Exam MUET? Ketahui Rahsia Lulus Cemerlang MUET!


 


MUET ada empat kertas, iaitu kertas 1 (Listening), kertas 2 (Speaking), kertas 3 (Reading), dan kertas 4 (Writing).Tiada apa-apa syarat dikenakan untuk duduki exam MUET. Pendaftaran peperiksaan MUET dibuat secara dalam talian (online). Calon boleh melayari Portal MPM http://www.mpm.edu.my atau http://online.mpm.edu.my/ untuk mengetahui cara membuat pendaftaran.

Tempoh sah laku keputusan MUET adalah seperti yang berikut:

(a) Bagi keputusan MUET yang dikeluarkan sebelum tahun 2009, tempoh sah lakunya adalah sehingga 18 Julai 2013.

(b) Bagi keputusan MUET yang dikeluarkan mulai tahun 2009, tempoh sah lakunya ialah lima tahun, iaitu mulai tarikh keputusan ujian dikeluarkan.

Anda boleh menarik diri dari exam MUET dengan isi borang permohonan penarikan diri yang boleh dicetak melalui Portal MPM.

Oh ya! Buku peraturan dan sukatan pelajaran MUET boleh dibeli daripada MPM pada harga RM15.00. Borang permohonan boleh dicetak melalui Portal MPM. Buku ini juga boleh dimuat turun/dicetak secara percuma melalui Portal MPM.

Ketahui rahsia lulus cemerlang MUET dengan download ebook di hujung jari anda. Dapatkan result yang cemerlang agar anda mudah diterima dalam pasaran pekerjaan dan sekaligus pelaburan jangka panjang yang amat berguna.

Post a Comment

0 Comments

close