Pendidikan Dan Kerjaya

Ad Code

Puisi : Biarkan Ia Berlalu

Puisi : Biarkan Ia Berlalu

Puisi : Biarkan Ia Berlalu


benarkah aku ini
izinkan aku bertanya
ada rindu, ada benci, ada ragu pada matamu
yang tak kau tunjukkan
pada jalan terang benderang

biar kau tak izinkan
aku terpaksa mengheret langkah perlahan
sambil menoleh kebelakang
kalau-kalau...

kau tarik kembali
sisa kasih yang sudah berderai
lalu cuba mencantum
menjadi sekeping kain suci putih tak bernoda

apakah ini hanya impian
punah musnah tak menjadi realiti
harapan hanya tinggal pepasir yang disambar ombak
lenyap terus ditelan dalamnya lautan
hingga tak nampak langsung bebayang kita

jangan ada lagi sisa
yang masih melorek warna pelangi
pada dasar hati kita
kelak,
aku tak sanggup melihat
tangisan air matamu
nan berwarna merah!

pada ketika itu
kau tentu tahu
jawapan nan tersurat
buat sikapmu yang membedil
seluruh kepercayaan hati

jangan kau toleh lagi
aku di sini...

Publish on:

18/10/2011

Post a Comment

0 Comments

close